O nama
Najpre su bili snovi. O ženama. O udobnosti. O lepoti. O donjem vešu. Liscina priča počinje 1955. godine kad se entuzijastični snovi počinju pretvarati u stvarnost. Teškim radom, naprednim idejama, ljubavlju prema modi i strašću prema lepoti Lisca postaje jedan od vodećih proizvođača donjeg veša i kupaćih kostima u jugoistočnoj Europi
Evropski dizajn, unikatne kreacije, potpuno prileganje, kvalitet i udobnost.
Samo su neki od razloga zašto se žene zadovoljne vraćaju u prodavanice Lisca u više od 40 zemalja.
Istorija
1955: PočetakU maloj zanatskoj radionici tim od 5 saradnika prvo vezuje i krpi čarape. Ali brzo shvate da su grudnjaci retki i traženi. Oni istražuju tržište, mašta i spretnost su uradili ostalo. U to vreme grudnjaci su bili od damasta i brokata i bili su mnogo glomazniji nego danas. Liscu je proslavio grudnjak Majda, po kojem je postala prepoznatljiva širom tadašnje Jugoslavije. |
1964: Ulazak na strana tržištaPotražnja za ženskim donjem vešom je sve veća, ponekad je teško zadovoljiti potrebe tržišta. Firma se širi, a radi specifičnih znanja organizovana je specijalna edukacija za šivače i krojače... Godine 1964. Lisca se uspešno probija na nemačko tržište, a ubrzo zatim počinje i prodaju u drugim evropskim zemljama, Africi, SAD. i Arapsko poluostrvo. |
1969: Kupaći kostimiKrajem šezdesetih sve češće se odlazilo na odmor, pa je i Lisca pokrenula program kupaćih kostima. U moderne modele uneli su znanje i iskustvo stečeno u dizajnu donjeg veša, a kolekcija je bila ne samo udobna, već i moderna i zanimljiva kako domaćim tako i stranim kupcima. |
1970: Prvi push up grudnjakPočetkom sedamdesetih Lisca je prvi put predstavila push up grudnjak. Grudnjak Manuela se kopčao napred i bio je jedan od najprodavanijih modela do 90-ih, a njegov ambasador je bila Mis Evrope 1969. Saša Zajc. |
1974: Novi proizvodni i skladišni prostoriSedamdesete su bile period velikih investicija. Završeni su novi proizvodni i skladišni prostori. U to vreme, najsavremenije skladište bilo je najveće u istočnoj Evropi. Počeo je da se koristi poslovni računar, prvi u tom delu Evrope. Lisca tako postaje tehnološki centar za lokalnu sredinu. |
Revolucija u lakoći
1978:Revolucija u lakoćiKrajem sedamdesetih dogodila se još jedna revolucija – Lisca je uvela grudnjake sa oblikovanim čašama, što je u to vreme bila velika tehnološka inovacija. Veš je postao lakši, korpe su bešavne i privlačne ispod tanke gornje odeće. Na fotografijama je bilo prepoznatljivo Liscino lice, poznata slovenačka manekenka Nina Gazibara. Grudnjak na slici bio je hit i u Sovjetskom Savezu. |
1983: Gornja odećaGodine 1983. Lisca je zaokružila svoju ponudu programom ženskih bluza i majica koje su potrošačima bile poznate pod imenom Foki. Modne kreacije su predstavljene na raznim sajmovima na teritoriji bivše Jugoslavije, uključujući Dizeldorf, Lion..., a Liscini kreatori su za njih dobili brojne međunarodne nagrade. Zbog potrebe veće samostalnosti pri nabavci kvalitetnih materijala, 1983. godine je osnovan Inplet - sopstveno preduzeće za proizvodnju materijala za pranje veša. |
1988: Kupaći: smeli i u bojiPre svega, kada je reč o kupaćim kostimima, žene su tada mogle da priušte više – preovladale su jake boje i razigrani dezeni, čak i smeli modeli. Jedna od inovacija u kupaćim kostimima bile su gaće. A osamdesetih godina prošlog veka modu su uzburkale dolaske tangi - gaćice su potpuno razotkrile zadnjicu i srušile mnoge društvene predrasude, a Lisca ih je prva uvela na nemačko tržište. |
1995: Krovna robna marka LiscaDevedesetih godina prošlog veka Lisca počinje da sarađuje sa brojnim priznatim stranim modnim brendovima, dizajnirajući i kreirajući za njih donji veš i kupaće kostime. Ali on počinje da usmerava sve više energije u uspostavljanje sopstvenog brenda. Tako je 1995. Lisca počela da nastupa pod jednim krovnim brendom i formiran je novi sveukupni grafički identitet. |
2002: Cheek by LiscaLisca se etablirala kao elegantan, ženstven brend u Evropi. U tom periodu je u svoje kolekcije uvrstila i mladalačke, razigrane modele pod brendom Cheek bi Lisca. A važan deo kolekcije je seksi i ekstravagantan donji veš, sada prepoznatljiv u liniji Lisca Selection. Ikona »Potrdila skupnost« |
2008: E-shop LiscaNovi milenijum je promenio način komunikacije, ali i način prodaje. Sve češće tražimo informacije na internetu, gde učimo da kupujemo. Liscine proizvode je bilo moguće kupiti u sopstvenoj e-prodavnici već 2008. godine. |
2010: Širenje maloprodajne mrežeProdajno mesto je ogledalo brenda, stoga se Lisca strateški fokusira na intenzivno širenje prodajne mreže širom Evrope. Prodavnice su opremljene u skladu sa Liscinim merchandising standardima i ženama pružaju najugodnije iskustvo kupovine. Već postoji više od 130 prodavnica sa logotipom Lisca, a Lisca proizvodi su prisutni i u brojnim uglovima specijalizovanih prodavnica veša. |
2012: Lisca Men - prvi put i donji veš za muškarceLisca je prvenstveno poznata kao brend koji slavi žensku lepotu. Međutim, poznato je i da su žene te koje najčešće kupuju donji veš za muškarce. Uvrštavanjem novog programa donjeg veša za muškarce Lisca Men u kolekciju, sada možemo na jednom mestu izabrati udobnu intimnu odeću za oboje. |
2013: Lisca by Ivana ŠundovLisca na saradnju poziva voditeljku koja je i u Sloveniji i u Hrvatskoj poznata po svom uvek prefinjenom stilu - Ivanu Šundov. Dizajniranje gornje odeće prihvatila je kao izazov, a rezultat iskustva, brojnih razgovora i razmišljanja bila je kolekcija Lisca bi Ivane Šundov, koju može da nosi svaka žena, a sastavljena je od onih komada koji moraju da budu u garderobi svake od nas. |
2015: Gala modna revija uz 60-godišnjicu Lisca je više puta bila zaslužna za modne spektakle o kojima se dugo pričalo i koje su proglašavane za modne događaje godine. A Lisca je 60 godina modnog stvaralaštva krunisala gala modnom manifestacijom u Portorožu, na kojoj su se okupili poslovni partneri iz inostranstva, ali i domaće zvezde. Spektakl oduševio originalnim kreacijama, ekskluzivno za tu priliku osmišljena je unikatna, glamurozna i luksuzna linija veša Lisca Prestige. |
2018: ProudToBeMe i pozitivan stav o sebiLisca se sve aktivnije uključuje u podsticanje pozitivnog stava o sebi. Da smo lepi takvi kakvi jesmo i da izgled nije jedino što nas definiše govori se i kroz kampanju Proud to be me. Žene različitih oblika i veličina pomažu u širenju ovog društveno odgovornog slogana na modnim događajima u centrima Ljubljane, Milana, Skoplja i Beograda. |
2019: U Cannes po nagradu »Creative Excellence Award 2019«U okviru međunarodnog događaja na sajmu Mare di Moda, Lisca dobija prestižnu nagradu »CREATIVE EKSCELLENCE AVARD 2019«. Organizatori sajma nagrade svake godine dodeljuju brendovima koji se ističu po izuzetnoj kreativnosti, razvoju, inovativnosti i kvalitetu. Lisca je izabrana kao primer kompanije koja spaja tradiciju sa modernošću, poklanjajući veliku pažnju izboru materijala, a istovremeno se dinamično prilagođava promenama na tržištu. Kampanjom #ProudToBeMe lansirala je i važnu inkluzivnu poruku pozitivnog stava o sebi i snažnoj ženstvenosti. |